Publikacje
- H. Rugała, Stereotypy i uprzedzenia wobec osób odmiennych kulturowo. Prezentacja wyników badań analizy porównawczej postaw nauczycieli czynnych zawodowo oraz studentów pedagogiki, „Edukacja w dyskursie”, nr 6, 2019.
- H. Rugała, Kompetencje nauczyciela jako wyznacznik jakości edukacji, „Edukacja w dyskursie”, nr 7, 2020.
- H. Rugała, Między misją a profesjonalizmem – wybrane konteksty odpowiedzialności współczesnego nauczyciela, „Studia Paedagogica Ignatiana”, v. 23, nr 4, 2020.
- H. Rugała, Żywa Biblioteka jako metoda edukacji antydyskryminacyjnej [w:] Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej, redakcja naukowa Elżbieta Stokowska-Zagdan, Małgorzata Przybysz-Zaremba, Joanna Stepaniuk, Difin SA, Warszawa
2020, ISBN 978-83-8085-462-8. - H. Rugała, Uchodźca i uchodźstwo - ujęcie teoretyczne a perspektywa społeczna, „Rozprawy Społeczne”, nr 4, 2020.
- H. Rugała, Podróż ku akceptacji. Edukacja antydyskryminacyjna w praktyce na przykładzie projektu Journey To Acceptance [w:] Edukacja równościowa. Tworzenie przestrzeni i warunków dla Innego", red. M. Obrycka, G. Piekarski, M.A. Sałapata, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2020, ISBN 978-83-8095-588-2.
- H. Rugała, Organizacja pozarządowa jako przestrzeń realizacji kompetencji międzykulturowych [w:] Dziecko w organizacji pozarządowej, red. nauk. Całek, G., Sielicka, E, wyd. Uniwersytet Warszawski, Instytut Stosowanych Nauk Społecznych, Warszawa 2021, s. 231-243, ISBN 978-83-61493-17-4.
- H. Rugała, Spotkanie z Innym – doświadczenia nauczycieli i studentów pedagogiki, "Colloquium", nr 1/2021.
- H. Rugała, Media in human life – their role and significance for social development and functioning [Media w życiu człowieka - rola i znaczenie w rozwoju i funkcjonowaniu społecznym]. "Kultura - Społeczeństwo - Edukacja", v. 1(19)2021.
- H. Rugała, Dzieci z doświadczeniem migracji w szkole [w:] Edukacja równościowa. Tworzenie przestrzeni i warunków dla Innego", red. G. Piekarski (i in.), 2023.
- H. Rugała, Gra jako narzędzie rozwijania kompetencji międzykulturowych na przykładzie projektu Culture Crossover, „Edukacja Międzykulturowa”, 2023.