Publikacje
M. Gliniecka (2016), Współczesne obrazy filmowe: od naiwnej mitologizacji ku promowaniu wartości społecznych, Społeczne konteksty edukacji. Tropy-Przybliżenia-Aplikacje, pod red. G. Piekarskiego, Wydawnictwo „Adam Marszałek“, Toruń 2016, ISBN: 978-83-8019-330-7.
M. Gliniecka (2017), Profil na Facebooku- awatar, wirtualna maska czy obraz siebie? O konstruowaniu tożsamości internetowej, „Zarządzanie Mediami“, tom 5.
M. Gliniecka (2018), Analiza fotografii jako materiałów zastanych na przykładzie jakościowych badań blogów nastolatków (2018), „Jakościowe Badania Pedagogiczne“, t. 3, numer 1.
M. Gliniecka (2019), Wyzwania sieciowe jako nowe rytuały pokolenia "cyfrowych tubylców", W: Ekologia informacji wobec zagrożeń współczesnego świata, pod red. B. Taraszkiewicz, ISBN 9788395660207.
M. Gliniecka (2020), Multimedialne opowieści w blogach nastolatków. Od sieciowego ekshibicjonizmu ku autoekspresji, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pomorskiej, Słupsk, ISBN 978-83-7467-333-4.
M. Gliniecka (2021), Teens’ Multimedia Stories, In: Culture, education & technologies, ed. E. Perzycka, Aleksandra Łukaszewicz- Alcaraz, Wydawnictwo Akademii Sztuki w Szczecinie, Szczecin. ISBN:978-83-63072-33-9.
M. Gliniecka (2022), Fototeksty studentów pedagogiki jako pretekst do refleksji i konstruowania autoportretów fotograficznych, „Colloquium – Pedagogika- Nauki o Polityce i Administracji”, Kwartalnik 1 (45)/2022, ISSN 2081-3813.
E. Baron-Polańczyk, A. Cywiński, M. Gliniecka i inni (2022), A Story by Academic Teachers About Distance Education in the Time of Lockdown, “Cultural Studies. Critical Methodology”, Volume 22, issue 4, ISSN 1532-7086, Doi: https://doi.org/10.1177/15327086221094283
M. Gliniecka (2022), Opowieści z czasów pandemii, czyli jak ocalić więzi, będąc na uwięzi?
W: Dzienniki z pandemii. Autorefleksje nauczycieli akademickich i studentów w kontekście edukacji zdalnej w Polsce, pod red. E. Baron- Polańczyk, M. Glinieckiej, W. Liba, E. Perzyckiej- Borowskiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2022, ISBN 978-83-8277-024-7.
E. Perzycka- Borowska, M. Gliniecka i inni (2023), Socio-Educational Impact of Ukraine War Murals: Jasień Railway Station Gallery, “Arts”, 12(3), ISSN 2076-0752, https://doi.org/10.3390/arts12030112.