dr Jacek Kowalczyk
Ważniejsze publikacje:
Kowalczyk, J., Kmieciak, P. (2023) Towarzystwo Uniwersytetu Robotniczego (1923-1939) – projekt oświatowo-kulturalny o charakterze klasowym i jego aspekt równościowy. Dyskursy (o) równości, 6-18.
Kowalczyk, J., Modzelewski, P. (2023). Pozytywne uczucia i postawy w kontekście edukacji równościowej. Dyskursy (o) równości, 197-211.
Kowalczyk, J. (2023). Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży w czasie pandemii, Wczesna edukacja dziecka. Rzeczywistość i perspektywa przemian, s. 145-162.
Kowalczyk, J. (2022). Psychologiczny aspekt rehabilitacji kardiologicznej na przykładzie analizy porównawczej pacjentów ze zróżnicowanym przebiegiem nadciśnienia tętniczego. Niepełnosprawność i rehabilitacja, 87(3), 2022, s. 103-112.
Kowalczyk, J. (2021). Stres psychologiczny w paradygmacie biopsychospołecznym z uwzględnieniem choroby nadciśnieniowej. Colloquium, 67-84.
Aleksandrovich, M, Kowalczyk, J. (2021). Development of artistic ability: fine motor skills and plasticine. Voices from the Classroom: A Celebration of Learning, Waxmann, s. 11-25.
Aleksandrovich, M, Kowalczyk, J. (2020). Balet – baletnica – tancerz baletowy: badanie skojarzeń osób nietańczących. Ars Inter Culturas, 9, s. 355-374.
Kowalczyk, J., Gorczynski, P. (2020). Mental health in Lesbian, Gay, Bisexual, and Transgender (LGBT) higher education students in Poland, Edukacja równościowa. Tworzenie przestrzeni i warunków dla Innego, Oficyna Wydawnicza Impuls, s. 275-287.
Kowalczyk., J., Laskowska, K. (2020). Edukacja równościowa w sporcie. Edukacja równościowa. Tworzenie przestrzeni i warunków dla Innego, Oficyna Wydawnicza Impuls, s. 253-275.
Kowalczyk, J. (2019). Psychologiczne korelaty stresu pacjentów z opornym nadciśnieniem tętniczym i ich metody radzenia sobie. Nadciśnienie tętnicze w praktyce, 5(2), s. 190-198.
Prowadzone przedmioty:
Psychologia ogólna, Psychologia osobowości i różnic indywidualnych, Psychologia emocji i motywacji, Psychologia wychowawcza i uczenia się, Psychologia w turystyce i inne.
Zainteresowania naukowe:
Psychokardiologia, psychologia sportu, psychologiczne aspekty edukacji równościowej, perspektywy rozwoju i edukacji dziecka.
Przynależność do organizacji:
Association for Research in Personality
Pełnione funkcje:
Przewodniczący Komisji ds. Równego Traktowania