godloUP logo
Sign LanguageWłącz wersję dla słabowidzącychLogin
Sign LanguageWłącz wersję dla słabowidzącychLogin
Sign LanguageWłącz wersję dla słabowidzącychLogin
Sign LanguageWłącz wersję dla słabowidzącychLogin
Sign LanguageWłącz wersję dla słabowidzącychLogin
Sign LanguageWłącz wersję dla słabowidzącychLogin
Sign LanguageWłącz wersję dla słabowidzącychLogin

Instytut Pedagogiki i Psychologii

Instytut Pedagogiki i Psychologii

dr Szymon Dąbrowski

Wykładowca, nauczyciel, tutor oraz badacz współczesnej edukacji. Zbiera, opisuje i analizuje różnorodne tendencje jakościowo rozumianej edukacji. Bada alternatywne modele edukacyjne, które promują powolną i pogłębioną naukę, wewnętrzną równowagę i spokój oraz szeroko rozumiany rozwój duchowy. Jest zwolennikiem poszukiwania i odnajdywania właściwego dla siebie tempa życia w sferze prywatnej i zawodowej.

Wybrane publikacje:

 

Dąbrowski Sz., Pedagogika religii Józefa Tischnera. W poszukiwaniu nowego modelu edukacji religijnej, Wydawnictwo naukowe Akademii Pomorskiej w Słupsku, Słupsk 2016. ISBN 978-83-7467-255-9.

  

Edukacja - wartości - kontrowersje, red. Sz. Dąbrowski, M. Obrycka, Wydawnictwo naukowe Katedra, Gdańsk 2017. ISBN 978-83-65155-76-4

Dąbrowski Sz., Polemika Józefa Tischnera z tradycją tomistyczną, jako spór o kształt współczesnej edukacji religijnej w Polsce, Forum Pedagogiczne, 2/1(2019), s.41-65. ISSN 2083-6325

 

Dąbrowski Sz., Spór o polską pedagogikę religii – między tradycją a współczesnością [w:] Edukacja - wartości - kontrowersje, red. Szymon Dąbrowski, Małgorzata Obrycka, Gdańsk 2017. ISBN 978-83-65155-76-4

 

Dąbrowski Sz., Pedagogika (po)wolności w pracy socjalnej, [w:] Spotkać Drugiego. Prawo - etyka - praktyka, red. I. Figurska, D. Bieńkowska, R. Kozłowski, Słupsk 2017, s. 197-223. ISBN 978-83-7467-273-3.

 

Dąbrowski Sz., Strategie komunikacji w ruchu slow odpowiedzią na wyzwania edukacji międzykulturowej XXI wieku, [w:] Multicultural Studies, Konflikty i wspólnota kultur przestrzeniami doświadczania oraz międzykulturowej edukacji, Wrocław 2016, s. 115-130. ISBN 978-83-62618-10-1.

 

Dąbrowski Sz., Pedagogika Slow modelem działania w edukacji równościowej, [w:] Nierówności społeczne w trosce o otwarcia horyzontów edukacji, red. K. Błasińska, S. Pasikowski, G. Piekarski, J. Ratkowska-Pasikowska, Gdańsk 2015, s. 161-175. ISBN 978-83-7591-470-2.

 

Dąbrowski Sz., Polska edukacja religijna - między tradycją a współczesnością, [w:] Ars Educandi Monografie, t. 5. Różnice, edukacja i inkluzja, red. A. Komorowska-Zielony, T. Szkudlarek. Gdańsk 2015, s.191-201. ISBN 978-83-7865-354-7.

 

Dąbrowski Sz., Dramat - w myśli pedagogicznej Józefa Tischnera, [w:] Człowiek człowiekowi, red. R. Kozłowski, D. Bieńkowska, Słupsk 2015, s. 43-64. ISBN 979-83746-725-42

 

Dąbrowski Sz., Model agatologicznej edukacji religijnej odpowiedzią na aktualne przemiany społeczno-kulturowe XXI wieku, [w:] Religijne uwarunkowania pracy socjalnej, red. M. Patalon, Toruń 2014, s. 105-131. ISBN 978-83-778- 0671-5.

 

Dąbrowski Sz., Inkontrologia pedagogiczna jako poszukiwanie nowej metody edukacyjnej [w:] Jak uczyć by nauczyć? Refleksje akademików i praktyków, red. P. Mroczkiewicz, W. Kamińska, Warszawa 2014, s. 297-310. ISBN 978-836-418-143- 6.

 

Dąbrowski Sz., Autorytet w edukacji religijnej. Poszukiwanie alternatywnych modeli wychowania [w:] Autorytet – czy potrzebny w procesie edukacji? red. A. Olubiński, Toruń 2012, s. 276-300. ISBN 978-83-89163-99-8.

 

Dąbrowski Sz., Spór o polską pedagogikę religii – między tradycją a współczesnością [w:] Edukacja - wartości - kontrowersje, red. Szymon Dąbrowski, Małgorzata Obrycka, Gdańsk 2017. ISBN 978-83-65155-76-4

 

Dąbrowski Sz., Pedagogika (po)wolności w pracy socjalnej, [w:] Spotkać Drugiego. Prawo - etyka - praktyka, red. I. Figurska, D. Bieńkowska, R. Kozłowski, Słupsk 2017, s. 197-223. ISBN 978-83-7467-273-3.

 

Dąbrowski Sz., Strategie komunikacji w ruchu slow odpowiedzią na wyzwania edukacji międzykulturowej XXI wieku, [w:] Multicultural Studies, Konflikty i wspólnota kultur przestrzeniami doświadczania oraz międzykulturowej edukacji, Wrocław 2016, s. 115-130. ISBN 978-83-62618-10-1.

 

Dąbrowski Sz., Pedagogika Slow modelem działania w edukacji równościowej, [w:] Nierówności społeczne w trosce o otwarcia horyzontów edukacji, red. K. Błasińska, S. Pasikowski, G. Piekarski, J. Ratkowska-Pasikowska, Gdańsk 2015, s. 161-175. ISBN 978-83-7591-470-2.

 

Dąbrowski Sz., Polska edukacja religijna - między tradycją a współczesnością, [w:] Ars Educandi Monografie, t. 5. Różnice, edukacja i inkluzja, red. A. Komorowska-Zielony, T. Szkudlarek. Gdańsk 2015, s.191-201. ISBN 978-83-7865-354-7.

 

Dąbrowski Sz., Dramat - w myśli pedagogicznej Józefa Tischnera, [w:] Człowiek człowiekowi, red. R. Kozłowski, D. Bieńkowska, Słupsk 2015, s. 43-64. ISBN 979-83746-725-42

 

Dąbrowski Sz., Model agatologicznej edukacji religijnej odpowiedzią na aktualne przemiany społeczno-kulturowe XXI wieku, [w:] Religijne uwarunkowania pracy socjalnej, red. M. Patalon, Toruń 2014, s. 105-131. ISBN 978-83-778- 0671-5.

 

Dąbrowski Sz., Inkontrologia pedagogiczna jako poszukiwanie nowej metody edukacyjnej [w:] Jak uczyć by nauczyć? Refleksje akademików i praktyków, red. P. Mroczkiewicz, W. Kamińska, Warszawa 2014, s. 297-310. ISBN 978-836-418-143- 6.

 

Dąbrowski Sz., Autorytet w edukacji religijnej. Poszukiwanie alternatywnych modeli wychowania [w:] Autorytet – czy potrzebny w procesie edukacji? red. A. Olubiński, Toruń 2012, s. 276-300. ISBN 978-83-89163-99-8.

 

Znajdziesz nas tutaj

Uniwersytet Pomorski w Słupsku - dr Szymon Dąbrowski