dr Dominika Gruntkowska
adiunkt w Zakładzie Edukacji i Studiów nad Dzieciństwem, doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, studiowała filologię polską, filozofię i pedagogikę, ukończyła studia podyplomowe w zakresie metodyki nauczania i neurodydaktyki.
Zainteresowania badawcze:
prowadzi badania głównie o charakterze interdyscyplinarnym, często z wykorzystaniem krytycznej analizy dyskursu. Podejmuje tematy w zakresie uczenia się w kulturze, pedagogii publicznych, literatury i kultury XIX wieku, długiego trwania paradygmatu romantycznego, współczesnych i historycznych dyskursów edukacyjnych, dydaktyki i terapii pedagogicznej.
Publikowała m.in. w „Studiach z Teorii Wychowania”, „Kulturze i edukacji”, „Biuletynie Historii Wychowania”, „Niepełnosprawności i Rehabilitacji”, „Cultural Studies ↔ Critical Methodologies”. Publikacje można znaleźć na:
https://www.researchgate.net/profile/Dominika-Gruntkowska-2/publications
Pełni funkcję sekretarza redakcji w czasopiśmie „Dociekania edukacyjne” wydawanym w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku.
Prowadzone przedmioty:
dydaktyka ogólna, dydaktyka ogólna – wybrane problemy współczesnej dydaktyki w wymiarze teoretyczno-praktycznym, podstawy dydaktyki, kultura języka, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w przedszkolu i klasach 1-3, metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
Prywatnie:
ćwiczy SAVBOR i spełnia się jako matka nie-ludzkich dzieci.