mgr Maciej Maraszkiewicz
socjolog, psycholog, psychoterapeuta w trakcie certyfikacji. Pracuje w nurcie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (ukończony całościowych kurs I i II stopnia), wykorzystując wiedzę z zakresu dialogu motywującego i terapii poznawczo
– behawioralnej. Obecnie uczestniczy w 4 – letnim kursie psychoterapii poznawczo
– behawioralnej. Stale swoją pracę poddaje superwizji.
Pracownik naukowo – dydaktyczny Instytutu Pedagogiki – Zakład Psychologii Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku. Psycholog szkolny oraz nauczyciel w I Liceum Ogólnokształcącym im. Bolesława Krzywoustego w Słupsku w latach 2014 - 2023. Całe swoje życie związany z oświatą, jak i pracą na jej rzecz, czego jest przykładem praca w Pomorskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Słupsku w latach 2011 – 2020. Swoją wiedzę z zakres psychologii, jak i psychoterapii przekłada na praktyczną pracę z młodzieżą, jak i osobami dorosłymi. Członek Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej, jak i Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Psychologów – Sekcja Oświaty.
Najważniejsze publikacje naukowe:
Państwo dobrobytu. Przestrzeń publiczna, Mariusz Baranowski, Piotr Cichocki, Maciej Maraszkiewicz [red], Poznań 2016, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu
Dialog w rodzinie i problem „płynnej nowoczesności, w: Spotkanie Drugiego. Prawo – etyka – praktyka, I. Figurska, D. Bieńkowska, R. Kozłowski [red], Słupsk 2016, Wydawnictwo Akademii Pomorskiej w Słupsku
Kilka słów o człowieku…, Maciej Maraszkiewicz [red], Gdańsk 2018, Wydawnictwo Naukowe Katedra w Gdańsku
Współczesny człowiek zaplątany w nowoczesnej technologii. Przymus czasów, czy indywidualny wybór? Kilka słów między innymi o smartfonach…, w: Kilka słów o człowieku…, Maciej Maraszkiewicz [red], Gdańsk 2018, Wydawnictwo Naukowe Katedra w Gdańsku.
Monografia naukowa – „Młodzież w świecie płynnej rzeczywistości”, Słupsk 2021, Wydawnictwo Naukowe: Akademia Pomorska w Słupsku.
Rozdział w monografii – „Organizacje pozarządowe jako podstawowy element wsparcia wychowawczego w działalności psychologa szkolnego” w: Grzegorz Całek, Edyta Sielicka (red.) ,,Dziecko w organizacji pozarządowej”.
Artykuł naukowy - „Wsparcie ucznia cierpiącego z powodu chorób psychicznych w środowisku szkolnym. Piękna idea na papierze czy realna rzeczywistość?” Niepełnosprawność i Rehabilitacja 2022; 87 (3): 94-102.
Prowadzone przedmioty:
1. Psychologia ogólna.
2. Komunikacja interpersonalna.
3. Psychologia społeczna.
4. Trening interpersonalny.
5. Podstawy psychologii.
Zainteresowania badawcze:
1. Mobilizacja społeczna.
2. Konflikt lokalny.
3. Psychoterapia dzieci i młodzieży.
4. Nadmierne użytkowanie smartfonów i portali społecznościowych.
Najważniejszy jest człowiek i jego świat