Dorobek naukowy
Wybrane publikacje naukowe:
Parol R., Jaworska A., The aim and sense of prisoner’s life in aspect of penal rehabilitation, Kraków 2009
Parol R., Stefański M. (red.), Poczucie bezpieczeństwa publicznego i ocena pracy policji w percepcji mieszkańców Słupska. Toruń 2009
Parol R., Wirkus Ł. i Kozłowski P. (red.), Wybrane konteksty resocjalizacji, Słupsk 2012
Nitka. M, Parol R., Urbanek A. (red.), Akademia Wieku Średniego. Akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+. Raport z badań, Słupsk 2013
Parol R., Resocjalizacyjna wartość przepustek udzielanych podczas odbywania kary pozbawienia wolności, Bydgoszcz - Słupsk 2014
Nitka M., Parol R., Aktywność edukacyjna osób 50+ w świetle badań ewaluacyjnych. Akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+. Bydgoszcz-Słupsk 2015
Parol R., Relacje rodzinne skazanych podczas odbywania kary pozbawienia wolności, [w:] W.Muszyński (red.), Rodzina jako wartość: wzory – modele – redefinicje, Toruń 2015
Parol R., Treści prozdrowotne realizowane w modelu kształcenia ustawicznego (Akademia Wieku Średniego) przeznaczonego dla osób powyżej 50 roku życia, [w:] P. Godlewski, J. Kuriata, A. Sajek (red.), Sport heterogeniczny. Kultura – Nauka, Koszalin 2015
Parol R., Formy kontaktów osób skazanych ze społeczeństwem, [w:] M. Ciosek, B. Pastwa-Wojciechowska (red.), Psychologia penitencjarna, Warszawa 2016
Parol R., Czynniki motywujące do pracy w opinii osadzonych odbywających karę pozbawienia wolności w Oddziale Zewnętrznym w Dobrowie, [w:] A. Jaworska (red.), Aktywność zawodowa skazanych jako obszar oddziaływań penitencjarnych, Bydgoszcz 2016
Parol R., Nabywanie kwalifikacji zawodowych z wykorzystaniem dualnego modelu kształcenia przez młodzież zagrożoną niedostosowaniem społecznym, [w:] Ł. Wirkus (red.), Wybrane programy resocjalizacyjne w praktyce kuratorów sądowych, Toruń 2017
Parol R., Pozaszkolne kształcenie zawodowe dorosłych na przykładzie działalności Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Słupsku, Edukacja w dyskursie, 6/2018
Parol R., Praktyczne aspekty nabywania kwalifikacji zawodowych przez osoby odbywające karę pozbawienia wolności w odniesieniu do koncepcji ustawicznego kształcenia zawodowego, [w:] D. Apanel, P. Kozłowski , E. Murawska (red.), Przestrzenie temporalne w pedagogice - konteksty pedeutologiczne, historyczne i resocjalizacyjne, Kraków 2020
Parol R., Funkcjonowanie programu kształcenia zawodowego „MOS-t w przyszłość” w działalności Szkoły Branżowej I stopnia „Rzemiosło” w Słupsku – doniesienie z badań, [w:] D. Mesinger, M. Zawadzki, R. Stachyra, Aspekty prawne, polityczne i gospodarcze. Ujęcie teoretyczne i praktyczne, Łódź 2022