Dorobek naukowy
Androsiuk Ł., Dwadzieścia pięć tysięcy znaków ze spacjami (lub trochę mniej) o głównych wyzwaniach edukacji medialnej 3.0, pisanych na komputerze znanej marki z popularnym owocem w logo., [w:] Profile. Integralności. Humanisty/ki i Nauk Społecznych, M. Jaworska-Witkowska, G. Piekarski (red.), Toruń 2020.
Androsiuk Ł. (red.), Update; Teorie i praktyki kultury gier komputerowych, Lublin 2017.
Androsiuk Ł., Retoryczna teoria ideologii w kontekście studiów nad grami wideo na przykładzie gry Until Dawn. Zachęta do refleksji, [w:] Update; Teorie i praktyki kultury nowych mediów, Ł. Androsiuk (red.), Lublin 2017.
Androsiuk Ł., Przede wszystkim o paratekstualności i remediacjach, „Teksty Drugie”, nr 1, 2017.
Androsiuk Ł., Noël Carrol kontra ludolodzy. Gry wideo w perspektywie klasyfikacyjnej teorii sztuki masowej, „Kultura Popularna”, t. 3, nr 185, 2015.
Androsiuk Ł., Przyjemność kontrolowana. Wokół kategorii władzy, płci, autorytetu, oporu w kontekście badań ludologicznych, [w:] Nierówności Społeczne. W trosce o otwarcia horyzontów Edukacji, Fundacja Instytut Równowagi Społeczno-Ekonomicznej, K. Błasińska, S. Pasikowski, G. Piekarski, J. Ratkowska-Pasikowska (red.), Gdańsk 2015.
Androsiuk Ł., O książce Macieja Krzemińskiego „Dziecko i młodzież. Przestrzenie literackie, kulturowe i wychowawcze” w kontekście czerwonego atramentu oraz filozofii sztuki masowej, „Edukacja w Dyskursie”, nr 3, 2015.
Androsiuk Ł., Ideologiczna funkcja kina a problem dominacji i wykluczenia. W poszukiwaniu nowych strategii badawczych dla teoretyków pracy socjalnej, [w:] Religijne uwarunkowania pracy socjalnej, M. Patalon (red.), Toruń 2014.
Androsiuk Ł., Socjalizacyjna funkcja kina. Namysł nad rolą i znaczeniem dzieła filmowego w perspektywie refleksji pedagogicznej, [w:] Sztuka i polityka. Teatr, kino, B. Brodzińska, M. Jeziński, Ł. Wojtkowski (red.), Toruń 2013.
Androsiuk Ł., Uwag kilka na temat Dody i Harry’ego Pottera, tj. w perspektywie teorii sztuki masowej Noëla Carrolla, [w:] Kultura, media, etyka. Media w perspektywie etycznej i kulturoznawczej w kontekście rewolucji teleinformatycznej, P. Pawlak, W. Strzelecki, M. Costa (red.), Poznań 2013.
Androsiuk Ł., Namysł filmowy. Wokół perwersji i symboliki w twórczości Larsa von Triera, [w:] Migracje słowa i obrazu, A. Zalewska-Meller (red.), Toruń 2011.
Androsiuk Ł., Przyczynek do refleksji na temat społecznej funkcji dzieła filmowego; o symbolice i ideologii amerykańskiej kinematografii fabularnej nowego wieku na przykładzie wybranych obrazów, [w:] Nowe media. Nowe interpretacje, M. Sokołowski (red.), Warszawa 2010.