godloUP logo
Sign LanguageWłącz wersję dla słabowidzącychLogin
Sign LanguageWłącz wersję dla słabowidzącychLogin
Sign LanguageWłącz wersję dla słabowidzącychLogin
Sign LanguageWłącz wersję dla słabowidzącychLogin
Sign LanguageWłącz wersję dla słabowidzącychLogin
Sign LanguageWłącz wersję dla słabowidzącychLogin
Sign LanguageWłącz wersję dla słabowidzącychLogin

Instytut Pedagogiki i Psychologii

Instytut Pedagogiki i Psychologii

dr Joanna Augustyniak

1. Przynależność do stowarzyszeń
Członek Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego
2. Osiągnięcia naukowe
Granty:
1. Pozytywna kwalifikacja w konkursie MNiSW „Mobilność Plus” na udział w programie/ projekcie badawczym w zagranicznym ośrodku naukowym, Dublin Trinity College w Irlandii (pod opieką prof. R. Gilligan). Zakwalifikowany autorski projekt obejmujący 34-miesięczny staż naukowy, pt. Edukacyjne i życiowe ścieżki pokolenia 1.5 imigrantów w Irlandii miał być częścią międzynarodowego Programu, pt. Unfolding Lives – How do young adults across diverse contexts negotiate pathways through education, work and meaningful relationships? W program zaangażowanych jest 8 krajów, tj. Belgia, Czechy, Etiopia, Irlandia, Nowa Zelandia, Hiszpania (Katalonia), Szwecja i Tajlandia i w przypadku mojego zakwalifikowania także Polska. Rezygnacja z realizacji projektu z przyczyn niezależnych od laureatki.
2. Grant promotorski Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (promotor prof. Maria Czerepaniak – Walczak), wykonawca – Joanna Augustyniak (Orłowska), nr rejestracyjny wniosku NN106 337839. Okres realizacji - X.2010 – VI 2011. Tytuł projektu: Proces adaptacji polskiej młodzieży szkolnej do warunków życia i edukacji w Irlandii, zakończony obroną pracy doktorskiej (wysokość finansowania 24 600 zł). Badania prowadzone były w Irlandii w hrabstwie Galway, ich rezultatem była złożona praca doktorska i publikacja 10 artykułów naukowych oraz współpraca naukowa z Trinity College w Dublinie.

Udział w międzynarodowych wizytach studyjnych:

  • Irlandia, Trinity College University w Dublinie (Prof. R.Gilligan) wizyta studyjna 21- 28.V 2012
  • Włochy Universitper Stranieri ’Dante Alighieri’, via del Torrione, 95, 89125 Reggio Calabria; wizyta studyjna 10-14.06.2013 (finansowana w postaci indywidualnego grantu CEDEFOP)

Nauczane przedmioty:

  • Język angielski na wszystkich poziomach zaawansowania i we wszystkich grupach wiekowych
  • Edukacja międzykulturowa
  • Pedagogika specjalna
  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w przedszkolu i szkole
  • Metodyka nauczania przedszkolnego
  • Ekspresja dziecka w wieku przedszkolnym
  • Pedagogika przedszkolna
  • Innowacje pedagogiczne w przedszkolu i klasach I-III
  • Metodyka i dydaktyka nauczania języka angielskiego w przedszkolu i klasach I-III
  • Literatura anglojęzyczna
  • Pedagogika porównawcza
  • Wiedza o kulturze angielskiego obszaru językowego
  • Kierunki pedagogiki współczesnej
  • Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • Wprowadzenie do pedagogiki
  • Historia wychowania i myśli pedagogicznej
  • Współczesne teorie wychowania

Publikacje książkowe:
1. Augustyniak J., Sikora K. 2014. Człowiek w wielokulturowym świecie. Wydawnictwo Politechniki Koszalińskiej, Koszalin.
2. (red. nauk.) Augustyniak J., 2014. Edukacja międzykulturowa w dobie globalizacji. Wydawnictwo Texter, Warszawa
3. Augustyniak J., 2013. Polski uczeń w Irlandii. Nadbałtycki Ośrodek Naukowo-Dokumentacyjny, Gdańsk
 

Prace oryginalne, (rozdziały w książkach zbiorowych, artykuły w czasopismach):
1. Augustyniak J. - Edukacja równościowa w pedagogice Marii Montessori – tekst przesłany do monografii Edukacja Równościowa: Wyzwania-Potrzeby-Możliwości, przyjęty do druku (2024)
2. Augustyniak J. - eTwinning – narzędzie do budowania społeczeństwa transkulturowego? - „Edukacja Międzykulturowa”, 2023 (1) (140pkt.)
3. Augustyniak J. - Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych a nauka zdalna – (w:) „Niepełnosprawność i Rehabilitacja” (70pkt) Rok 2022, Tom 87, Nr 3/2022, s. 77-85.
4. Augustyniak J. – Oczekiwania młodzieży wobec współczesnej szkoły, w: „Szkoła – Zawód – Praca” nr 14/2017
5. Augustyniak J. - Competence of Irish and Polish teachers in the opinions of young Polish immigrants in Ireland (w:) “Irish Educational Studies” Vol. 35, Numer 1, Marzec 2016, s. 101-115. (lista A, pkt 15)
6. Augustyniak J. - Polskie (obce) dzieci w polskiej szkole (w:) red. K. Białek – (Z) powrotem w Polsce, wyzwania i potencjał powracających do Polski. Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Warszawa 2015, s.22-25.
7. Augustyniak J., 2014. Rola edukacji międzykulturowej w kształtowaniu tożsamości kulturowej gimnazjalistów – perspektywa teoretyczna (w:) Gizowski M. (red.nauk.), Meandry i transgresje myśli pedagogicznej i edukacyjnej. Instytut Technologii i Edukacji Politechniki Koszalińskiej, Koszalin.
8. Augustyniak J., 2014. Edukacja międzykulturowa w praktyce szkoły podstawowej na przykładzie miasta Koszalin (w:) (red. nauk.) J. Augustyniak - Edukacja międzykulturowa w dobie globalizacji. Wydawnictwo Texter, Warszawa. ISBN: 978-83-7790-777-1
9. Augustyniak J., 2014. Strategie edukacji międzykulturowej w Irlandii (w:) (red. nauk.) J. Augustyniak - Edukacja międzykulturowa w dobie globalizacji. Wydawnictwo Texter, Warszawa. ISBN: 978-83-7790-777-1
10. Augustyniak J., 2013. Kompetencje międzykulturowe polskiej młodzieży szkolnej na emigracji w Irlandii (w:) (red. nauk.) J. Muszyńska, W. Danilewicz, T. Bajkowski – Kompetencje międzykulturowe jako kapitał społeczności wielokulturowych. Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2013, s. 75-87. ISBN: 978-83-6201-563-4
11. Augustyniak J., 2013. Intercultural education in school practice on the example of the city of Koszalin w: “The New Educational Review”. Tom 33, nr 3.
12. Augustyniak J., 2013. Depresja na emigracji (w:) (red. nauk.) A. Hłobił – Perspektywy rozwoju psychiatrii środowiskowej w Koszalinie. Wydawnictwo Politechniki Koszalińskiej, Koszalin, s. 257-278 ISBN: 978-83-7365-314-6
13. Augustyniak J., 2013. Kształcenie e-learningowe – nowoczesna forma doskonalenia zawodowego nauczycieli w Polsce. (w:) (red.nauk.) Cz. Plewka – Nauka, edukacja, rynek pracy. Przede wszystkim współdziałanie. Wydawnictwo Zapol, Szczecin - Koszalin, s. 383-393. ISBN:978-83-7518-611-6
14. Augustyniak J., 2013. Polskie pokolenie 1.5 w irlandzkiej szkole – strategie akulturacyjne. (w:) (red. Nauk.) M. Lesińska, M. Okólski – Współczesne polskie migracje: strategie – skutki społeczne – reakcja państwa. s. 277-298. ISBN: 978-83-235-1930-0
15. Augustyniak J., 2013. Edukacja międzykulturowa w Koszalinie – przykłady dobrych praktyk. (w:) Gizowski M. (red.nauk.)- Z problematyki edukacyjno-pedagogicznej w Polsce i na świecie. Studia – szkice – rozprawy. Instytut Technologii i Edukacji Politechniki Koszalińskiej. s. 29-39 ISBN: 9788393518142
16. Augustyniak J., 2013. Irish intercultural education. (w:) “General and Professional Education” 3/2013, s. 18-25
17. Augustyniak J., 2013 Language and Adaptation Barriers of Polish 1.5 Generation in Ireland w: “The New Educational Review”. Tom 31, nr 1, s.142-152
18. Augustyniak J., 2012. Polski uczeń w irlandzkiej rzeczywistości, (w:) „Studia Kulturowo-Edukacyjne”. Tom VII, nr 1, s. 6-30.
19. Augustyniak J., 2012. Kontakty rówieśnicze polskiego pokolenia 1.5 w Irlandii, (w:) „Nowa Szkoła” Zeszyt 8, s. 35-43
20. Augustyniak J., 2012. Doświadczenia polskiego badacza w irlandzkiej szkole i rzeczywistości, [w:] Dąbrowski B. (red.) Dążenie do mistrzostwa. Z doświadczeń warsztatu naukowego dużych, średnich i małych badaczy. Zeszyty Naukowe Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk, z. 16. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, s. 49-55
21. Augustyniak J., 2012. Codzienność szkolna polskiego ucznia w Irlandii. (w:) „Edukacja międzykulturowa” nr 1/2012, s. 144-166
22. Augustyniak J., 2012. Adaptacja polskich gimnazjalistów do warunków życia i edukacji w Irlandii - raport z badań. Zeszyty Naukowe Koszalińskiej Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych 10, s. 51-70
23. Orłowska J., 2011. Migracje zarobkowe Polaków z województwa zachodniopomorskiego do Irlandii w latach 2004–2007. Zeszyty Naukowe Koszalińskiej Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych 7, s. 131-148.
24. Orłowska J., 2010. Polskie szkoły weekendowe w Irlandii (w:) Lewowicki T., Nikitorowicz J., Szczurek-Boruta A. (red.), 2010. Szkolnictwo z polskim językiem nauczania w Państwach europejskich – stan, problemy i perspektywy. Białystok-Cieszyn-Warszawa WN ITE, s. 419-433.
25. Orłowska J., 2010. Czytelnictwo polskiej młodzieży szkolnej na emigracji w Irlandii. Zeszyty Naukowe Koszalińskiej Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych 6, s.131-138
26. Orłowska J., Irlandzki system szkolnictwa - „Wiedza i Edukacja” 01/2009
 

IV. Prace popularno-naukowe:
1. J. Augustyniak - Inny w mojej klasie (w:) „Refleksje” Zachodniopomorski dwumiesięcznik Oświatowy nr 5/2016, s. 30-34.
2. Augustyniak J., 2013. Polski uczeń na emigracji czyli jaka jest szkoła w Irlandii? (w:) „Refleksje” marzec/kwiecień 2013. Wydawnictwo Zachodniopomorskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Szczecin, s. 36-40.

upsl.png

Znajdziesz nas tutaj

Uniwersytet Pomorski w Słupsku - dr Joanna Augustyniak