godloUP logo
Sign LanguageWłącz wersję dla słabowidzącychLogin
Sign LanguageWłącz wersję dla słabowidzącychLogin
Sign LanguageWłącz wersję dla słabowidzącychLogin
Sign LanguageWłącz wersję dla słabowidzącychLogin
Sign LanguageWłącz wersję dla słabowidzącychLogin
Sign LanguageWłącz wersję dla słabowidzącychLogin
Sign LanguageWłącz wersję dla słabowidzącychLogin

Instytut Pedagogiki i Psychologii

Instytut Pedagogiki i Psychologii

Dorobek naukowy

Redakcja monografii:
1. Społeczne konteksty edukacji. Tropy – Przybliżenia – Aplikacje, G. Piekarski (red.), Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2016, s. 157-171.  ISBN: 978-83-8019-330-7.
2. Nierówności społeczne. W trosce o otwarcia horyzontów edukacji, K. Błasińska, S. Pasikowski, G. Piekarski, J. Ratkowska-Pasikowska (red.), Wydawnictwo Region, Gdynia 2015. ISBN 978- 83-7591-470-2.
3. Horyzonty i perspektywy edukacji równościowej, G. Piekarski, M. Sałapata, J. (red.), Wydawnictwo Naukowe Katedra, Gdańsk 2018.  ISBN 978-83-66107-06-9.
4. Profile Integralności humanisty/ki i nauk społecznych, red. M. Jaworska-Witkowska, G. Piekarski, Wydawnictwo Adam marszałek, Toruń 2020. ISBN 978-83-8180-165-2
5. Edukacja równościowa. Tworzenie przestrzeni i miejsca dla Innego, M. Obrycka, G. Piekarski, M.A. Sałapata (red.), Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2020. ISBN: 978-83-8095-588-2. 

Rozdziały w pracach zbiorowych: 
1. Edukacja do wolontariatu - wymysł czy potrzeba? [w:] I. Surina (red.), Wieloaspektowość przemian współczesnej edukacji wyższej, Wydawnictwo Contact, Poznań 2013, s. 71-84. 
2. Wolontariat jako forma edukacji do aktywności i przykład zaangażowania obywatelskiego, [w:] V. Kopińska (red.), Edukacja obywatelska. Rekonstrukcje - Krytyka - Interpretacje, Wydawnictwo PWSZ we Włocławku, Włocławek 2013, s. 195 - 214. 
3. Gemilut Chasadim - żydowskie tropy dla wolontariatu wpisanego w zadania pracy socjalnej, [w:] M. Patalon (red.), Religijne uwarunkowania pracy socjalnej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2014, s. 47-61. 
4. Wolontariat jako szansa rozwojowa. O triadycznej strukturze profilaktyczno-wychowawczych aspektów wolontariatu, [w:] U. Szuścik, J. Skibska, E. Kochanowska, Profilaktyka, diagnoza i terapia w teorii i praktyce edukacyjnej, Wydawnictwo Libron, Kraków 2014, s. 243-253. 
5. The Pedagogical dimension of volunteering, [w:] M. Aleksandrovich, R. Seebauer, H. Zoglowek (red.), Diversity in Education in Europe - Insights from Pedagogy and Psychology, LIT Verlag, Zürich-Berlin 2014, s. 191-200.  
6. Opór przed zaangażowaniem. O (nie)szkodliwości akcyjności działania w przestrzeni wolontariatu, [w:] E. Bilińska-Suchanek (red.), Opór w kulturze, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2014, s. 89-100. 
7. The Social situation of LGBT People in Polish schools and the educational system, [w:] M. Jarecka-Żyluk, O. Holz (red.), Gender and Education from Different Angles, LIT Verlag, Zürich-Berlin 2014, s. 204-2012. ISBN 9783643905192. 
8. Orientacje prospołeczne wolontariuszy a (nie)wspaniałomyślność działania, [w:] I. Jazukiewicz, E. Rojewska (red.), Sprawności moralne w perspektywie duchowości i wychowania, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2014, s. 193-208. ISBN  978-83-7241-969-9. 
9. Męstwo jako (postulowana) sprawność moralna w działaniu wolontariuszy, [w:] I. Jazukiewicz (red.), Męstwo i długomyślność jako sprawności moralne w wychowaniu, WN Uniwersytetu Szczecińskiego,  Szczecin 2015, s. 75-88 ISBN 978-83-7972-014-9. 
10. Education to Social Commitment as Urgent Task of Modern Teacher, [w:] O. Fleischmann, R. Seebauer, H. Zoglowek, M. Aleksandrovich (ed.), The Teaching Proffesion. New Challenges - New Identities, LIT Verlag, Zurich 2015, s. 157-165. ISBN 978-3-643-90681-6. 
11. Postkolonialne kody polskiej kultury a szkoła walcząca o równość, [w:] K. Błasińska, S. Pasikowski, G. Piekarski, J. Ratkowska-Pasikowska (red.), Nierówności społeczne. W trosce o otwarcia horyzontów edukacji, Wydawnictwo Region, Gdynia 2015. ISBN 978- 83-7591-470-2. 
12. The Crisis of Contemporary School. On the Need for a System Change In Education, [w:] O. Holz, M. Aleksandrovich, H. Zoglowek (ed.), Current Trends In Higher Education In Europe, LIT Verlag, Berlin 2016, s. 343-354. ISBN 978-3-643-13419-6.
13. Aksjologiczne uwarunkowania działań prospołecznych. W trosce o egzystencjalny wymiar wolontariatu, [w:] A. Kamińska, P. Oleśniewicz (red.), Edukacja Jutra. Kształcenie i pozaedukacyjna aktywność człowieka od dzieciństwa do dorosłości, Oficyna Wydawnicza Humanitas, Sosnowiec 2016, s. 333-345. ISBN 978-83-64788-53-6. 
14. Woluntaryzm działania w przestrzeni wolontariatu społecznego jako współczesne oblicze banalizacji dobra, [w:] G. Piekarski (red.), Społeczne konteksty edukacji. Tropy – Przybliżenia – Aplikacje, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2016, s. 157-171.  ISBN: 978-83-8019-330-7.
15. Szkoła wobec kreacji współczesności, [w:] Przygotowanie nauczycieli do nowych wyzwań edukacyjnych. Problemy współczesnej edukacji. Bojanowicz J., Ziębakowska-Cecot K. (red.), Wydawca: Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu, Radom 2018. ISBN 978-83-7351-861-2
16. Towards a transversal Approach to thinking and acting in the realm of social work, Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Trans dyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2018, nr 13, s. 23-37.  ISSN 1896-5903
17. The (un)known Biograph of Pink Triangles. An Appeal to Commemorate the Stories of Victims of Concenctration Camps, [w:] International Insights Equality in Education, V. Chiou,  O. Holz,  N.O. Ertürk, F. Shelton (red.), Waxmann Verlag GmbH. 2019, s. 187-198. ISBN 9783830940227, 
18. O kulturę pamięci milczących i przemilczanych ofiar obozów koncentracyjnych. Rozważania w kontekście praw człowieka, [w;], D. Bieńskowska, R. Kozłowski, M. Łuczak (red.), Prawa człowieka wobec koncepcji human security, Silva Rerum, s. 23-36. ISBN 9788366353053
19. O transwersalne podejście do myślenia i działania w przestrzeni pracy socjalnej. Tropy i próby odczytania ekologicznego widzenia świata w (wybranych) tekstach Lecha Witkowskiego, [w:] Profile Integralności humanisty/ki i nauk społecznych, red. M. Jaworska-Witkowska, G. Piekarski, Wydawnictwo Adam marszałek, Toruń 2020, s. 326-347. ISBN 978-83-8180-165-2.
20. Przemilczani na śmierć. Homoseksualne ofiary narodowego socjalizmu, Przyczynek do pedagogiki pamięci, [w:] M. Obrycka, G. Piekarski, M.A. Sałapata (red.), Edukacja równościowa. Tworzenie przestrzeni i miejsca dla Innego, oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2020. ISBN: 978-83-8095-588-2. 

Artykuły w czasopismach: 
1. Szkoła w trosce o człowieka przebudzonego. Wyczekiwanie (nie)możliwego, „Czasopismo Pedagogiczne” 2016/2, s. 28-38. ISSN 2450-8837; eISSN 2451-0106.  
2. Teoretyczne podstawy wolontariatu (w polu pracy socjalnej) w koncepcjach działania społecznego, „Praca Socjalna” 2017/1, s. 57-74. ISSN 0860-3480. 
3. Szkoła wobec kreacji współczesności, Edukacja Ustawiczna Dorosłych, 2018, nr 2 s. 58-67. ISSN 1507-6563. Współautorstwo z E. Gaweł-Luty.
4. Poczucie wypalenia zawodowego oraz style radzenia sobie w sytuacjach stresowych wśród nauczycieli szkolnictwa specjalnego, Niepełnosprawność i rehabilitacja, 2018, nr 7, s. 88-106 ISSN 1642-1981. Współautorstwo z E. Piotrów.
5. Гжегож Пекарский, О НОВОЙ ФОРМЕ ЭКОЛОГИИ В МЫСЛЯХ И ДЕЙСТВИЯХ СОЦИАЛЬНЫХ РАБОТНИКОВ, „ВЧЕНІ ЗАПИСКИ” 2019, nr 25, s. 209-225 ISSN: 1993-5560.
6. Budżet partycypacyjny i jego pedagogiczny potencjał. Szanse–możliwości-bariery, Colloquium, 2019, nr 20, s. 29-44 ISSN 2081-3813. Współautorstwo z E. Gaweł-Luty.

 

Znajdziesz nas tutaj