Dorobek naukowy
Redakcja monografii:
1. Społeczne konteksty edukacji. Tropy – Przybliżenia – Aplikacje, G. Piekarski (red.), Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2016, s. 157-171. ISBN: 978-83-8019-330-7.
2. Nierówności społeczne. W trosce o otwarcia horyzontów edukacji, K. Błasińska, S. Pasikowski, G. Piekarski, J. Ratkowska-Pasikowska (red.), Wydawnictwo Region, Gdynia 2015. ISBN 978- 83-7591-470-2.
3. Horyzonty i perspektywy edukacji równościowej, G. Piekarski, M. Sałapata, J. (red.), Wydawnictwo Naukowe Katedra, Gdańsk 2018. ISBN 978-83-66107-06-9.
4. Profile Integralności humanisty/ki i nauk społecznych, red. M. Jaworska-Witkowska, G. Piekarski, Wydawnictwo Adam marszałek, Toruń 2020. ISBN 978-83-8180-165-2
5. Edukacja równościowa. Tworzenie przestrzeni i miejsca dla Innego, M. Obrycka, G. Piekarski, M.A. Sałapata (red.), Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2020. ISBN: 978-83-8095-588-2.
Rozdziały w pracach zbiorowych:
1. Edukacja do wolontariatu - wymysł czy potrzeba? [w:] I. Surina (red.), Wieloaspektowość przemian współczesnej edukacji wyższej, Wydawnictwo Contact, Poznań 2013, s. 71-84.
2. Wolontariat jako forma edukacji do aktywności i przykład zaangażowania obywatelskiego, [w:] V. Kopińska (red.), Edukacja obywatelska. Rekonstrukcje - Krytyka - Interpretacje, Wydawnictwo PWSZ we Włocławku, Włocławek 2013, s. 195 - 214.
3. Gemilut Chasadim - żydowskie tropy dla wolontariatu wpisanego w zadania pracy socjalnej, [w:] M. Patalon (red.), Religijne uwarunkowania pracy socjalnej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2014, s. 47-61.
4. Wolontariat jako szansa rozwojowa. O triadycznej strukturze profilaktyczno-wychowawczych aspektów wolontariatu, [w:] U. Szuścik, J. Skibska, E. Kochanowska, Profilaktyka, diagnoza i terapia w teorii i praktyce edukacyjnej, Wydawnictwo Libron, Kraków 2014, s. 243-253.
5. The Pedagogical dimension of volunteering, [w:] M. Aleksandrovich, R. Seebauer, H. Zoglowek (red.), Diversity in Education in Europe - Insights from Pedagogy and Psychology, LIT Verlag, Zürich-Berlin 2014, s. 191-200.
6. Opór przed zaangażowaniem. O (nie)szkodliwości akcyjności działania w przestrzeni wolontariatu, [w:] E. Bilińska-Suchanek (red.), Opór w kulturze, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2014, s. 89-100.
7. The Social situation of LGBT People in Polish schools and the educational system, [w:] M. Jarecka-Żyluk, O. Holz (red.), Gender and Education from Different Angles, LIT Verlag, Zürich-Berlin 2014, s. 204-2012. ISBN 9783643905192.
8. Orientacje prospołeczne wolontariuszy a (nie)wspaniałomyślność działania, [w:] I. Jazukiewicz, E. Rojewska (red.), Sprawności moralne w perspektywie duchowości i wychowania, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2014, s. 193-208. ISBN 978-83-7241-969-9.
9. Męstwo jako (postulowana) sprawność moralna w działaniu wolontariuszy, [w:] I. Jazukiewicz (red.), Męstwo i długomyślność jako sprawności moralne w wychowaniu, WN Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2015, s. 75-88 ISBN 978-83-7972-014-9.
10. Education to Social Commitment as Urgent Task of Modern Teacher, [w:] O. Fleischmann, R. Seebauer, H. Zoglowek, M. Aleksandrovich (ed.), The Teaching Proffesion. New Challenges - New Identities, LIT Verlag, Zurich 2015, s. 157-165. ISBN 978-3-643-90681-6.
11. Postkolonialne kody polskiej kultury a szkoła walcząca o równość, [w:] K. Błasińska, S. Pasikowski, G. Piekarski, J. Ratkowska-Pasikowska (red.), Nierówności społeczne. W trosce o otwarcia horyzontów edukacji, Wydawnictwo Region, Gdynia 2015. ISBN 978- 83-7591-470-2.
12. The Crisis of Contemporary School. On the Need for a System Change In Education, [w:] O. Holz, M. Aleksandrovich, H. Zoglowek (ed.), Current Trends In Higher Education In Europe, LIT Verlag, Berlin 2016, s. 343-354. ISBN 978-3-643-13419-6.
13. Aksjologiczne uwarunkowania działań prospołecznych. W trosce o egzystencjalny wymiar wolontariatu, [w:] A. Kamińska, P. Oleśniewicz (red.), Edukacja Jutra. Kształcenie i pozaedukacyjna aktywność człowieka od dzieciństwa do dorosłości, Oficyna Wydawnicza Humanitas, Sosnowiec 2016, s. 333-345. ISBN 978-83-64788-53-6.
14. Woluntaryzm działania w przestrzeni wolontariatu społecznego jako współczesne oblicze banalizacji dobra, [w:] G. Piekarski (red.), Społeczne konteksty edukacji. Tropy – Przybliżenia – Aplikacje, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2016, s. 157-171. ISBN: 978-83-8019-330-7.
15. Szkoła wobec kreacji współczesności, [w:] Przygotowanie nauczycieli do nowych wyzwań edukacyjnych. Problemy współczesnej edukacji. Bojanowicz J., Ziębakowska-Cecot K. (red.), Wydawca: Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu, Radom 2018. ISBN 978-83-7351-861-2
16. Towards a transversal Approach to thinking and acting in the realm of social work, Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Trans dyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji, 2018, nr 13, s. 23-37. ISSN 1896-5903
17. The (un)known Biograph of Pink Triangles. An Appeal to Commemorate the Stories of Victims of Concenctration Camps, [w:] International Insights Equality in Education, V. Chiou, O. Holz, N.O. Ertürk, F. Shelton (red.), Waxmann Verlag GmbH. 2019, s. 187-198. ISBN 9783830940227,
18. O kulturę pamięci milczących i przemilczanych ofiar obozów koncentracyjnych. Rozważania w kontekście praw człowieka, [w;], D. Bieńskowska, R. Kozłowski, M. Łuczak (red.), Prawa człowieka wobec koncepcji human security, Silva Rerum, s. 23-36. ISBN 9788366353053
19. O transwersalne podejście do myślenia i działania w przestrzeni pracy socjalnej. Tropy i próby odczytania ekologicznego widzenia świata w (wybranych) tekstach Lecha Witkowskiego, [w:] Profile Integralności humanisty/ki i nauk społecznych, red. M. Jaworska-Witkowska, G. Piekarski, Wydawnictwo Adam marszałek, Toruń 2020, s. 326-347. ISBN 978-83-8180-165-2.
20. Przemilczani na śmierć. Homoseksualne ofiary narodowego socjalizmu, Przyczynek do pedagogiki pamięci, [w:] M. Obrycka, G. Piekarski, M.A. Sałapata (red.), Edukacja równościowa. Tworzenie przestrzeni i miejsca dla Innego, oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2020. ISBN: 978-83-8095-588-2.
Artykuły w czasopismach:
1. Szkoła w trosce o człowieka przebudzonego. Wyczekiwanie (nie)możliwego, „Czasopismo Pedagogiczne” 2016/2, s. 28-38. ISSN 2450-8837; eISSN 2451-0106.
2. Teoretyczne podstawy wolontariatu (w polu pracy socjalnej) w koncepcjach działania społecznego, „Praca Socjalna” 2017/1, s. 57-74. ISSN 0860-3480.
3. Szkoła wobec kreacji współczesności, Edukacja Ustawiczna Dorosłych, 2018, nr 2 s. 58-67. ISSN 1507-6563. Współautorstwo z E. Gaweł-Luty.
4. Poczucie wypalenia zawodowego oraz style radzenia sobie w sytuacjach stresowych wśród nauczycieli szkolnictwa specjalnego, Niepełnosprawność i rehabilitacja, 2018, nr 7, s. 88-106 ISSN 1642-1981. Współautorstwo z E. Piotrów.
5. Гжегож Пекарский, О НОВОЙ ФОРМЕ ЭКОЛОГИИ В МЫСЛЯХ И ДЕЙСТВИЯХ СОЦИАЛЬНЫХ РАБОТНИКОВ, „ВЧЕНІ ЗАПИСКИ” 2019, nr 25, s. 209-225 ISSN: 1993-5560.
6. Budżet partycypacyjny i jego pedagogiczny potencjał. Szanse–możliwości-bariery, Colloquium, 2019, nr 20, s. 29-44 ISSN 2081-3813. Współautorstwo z E. Gaweł-Luty.