Nowa publikacja w Instytucie Pedagogiki
"Wczesna edukacja dziecka. Rzeczywistość i perspektywa przemian" to najnowsza publikacja pod redakcją dr Jolanty Maciąg i dra Tomasza Dobrowolskiego, poświęcona tematyce edukacji wczesnej.
W pracy zbiorowej zacne grono naukowców oraz nauczycieli, zainteresowanych problemami z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, podjęło się diagnozy jej zasadności i kondycji na podstawie ukazanych procesów edukacyjnych. Kalejdoskop wątków, różnorodność podejmowanych, znaczących tematów stały się ważną zaletą tego tomu. Poziom monografii jest wysoki, zarówno pod względem merytorycznym jak i metodologicznym, co zapewne zainteresuje wielu badaczy, studentów, nauczycieli, terapeutów, psychologów, rodziców. Współcześnie istnieje konieczność modyfikacji teorii i praktyki kształcenia przyszłych nauczycieli, dlatego publikacja pozwala spojrzeć na pełnione przez nich funkcje, kompetencje czy zadania. Pracę charakteryzuje otwarte, zróżnicowane podejście autorów w obrębie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, co nadaje jej waloru w przestrzeni edukacyjnej dzieci oraz przyszłych, zainteresowanych odbiorców (z recenzji dr hab. Lidii Kataryńczuk-Mani, prof. UZ)
Publikacja dostępna jest w naszej księgarni internetowej oraz w siedzibie Wydawnictwa, która mieści się w Domu Studenta nr 4, pok. 10.